بازدید 112976
با بیست و دومین روز حمله روسیه به اوکراین

توافق ۱۵ بندی روی میز مذاکرات روسیه و اوکراین/ اطلاعات ارتش انگلیس: حملات روسیه به اوکراین متوقف شده است/هدف قرارگرفتن سه کشتی با پرچم پاناما با موشک‌های روسی/ بایدن: پوتین جنایتکار جنگی است

بیست و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور می گذرد. تهاجمی که تحولات و رویدادهای زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۱۰۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹ 17 March 2022

مخالفت دوباره کاخ سفید با ارائه جنگنده به اوکراین و منطقه پرواز ممنوع

بین الملل تابناک: بیست و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور می گذرد. تهاجمی که تحولات و رویدادهای زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

مدودف: قدرتش را داریم دشمنان را سر جایشان بنشانیم
۱۴۰۰/۱۲/۲۶ - ۲۳:۰۷

نزدیکترین متحد ولادیمیر پوتین امروز (پنج‌شنبه) با بیان اینکه روسیه این قدرت را دارد که دشمنان به رهبری ایالات متحده را سر جای خودشان بنشاند، گفت مسکو "توطئه روس‌هراسی" غرب برای تجزیه کردن این کشور را خنثی خواهد کرد.

به گزارش شبکه اسکای نیوز، دیمیتری مدودف که بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ رئیس‌جمهوری روسیه بود و اکنون معاون دبیر شورای امنیت ملی روسیه است، گفت که ایالات متحده روی روسیه‌هراسی مشمئزکننده سرمایه‌گذاری کرده است و تلاش دارد تا روسیه را به زانو درآورده و آن را تکه‌پاره کند.

مدودف گفت: این راهگشا نخواهد بود؛ روسیه این قدرت را دارد که تمام دشمنان گستاخ و بی‌شرم خود را بر سر جایشان بنشاند.

اوکراین از ژاپن تصاویر ماهواره‌ای تحرکات ارتش روسیه را خواسته است
۱۴۰۰/۱۲/۲۶ - ۲۳:۰۶

روزنامه نیکی ژاپن، روز پنجشنبه گزارش داد که اوکراین از ژاپن خواسته است تصاویر ماهواره‌ای باکیفیت برای کمک به این کشور در مقابل نیروهای روسی ارائه کند.

به گزارش ایندیپندنت، ژاپن ماهواره‌هایی در اختیار دارد که توانایی ثبت تصاویر دقیق در روز و شب و در هوای ابری یا دیگر موانع جوی را دارند.

در این گزارش بدون ذکر منبع آمده است که دولت ژاپن به دقت بررسی خواهد کرد که آیا ارائه چنین داده‌هایی به اوکراین از نظر سیاسی قابل قبول است یا بر اساس چارچوب قانونی فعلی مجاز است؟

رویترز هم گزارش داد که ارتش ژاپن چهار کشتی جنگی آبی خاکی بزرگ روسیه را در نزدیکی جزایر این کشور در حال حرکت به سمت غرب، احتمالاً به سمت اروپا، مشاهده کرده است.

تصاویر این کشتی که معمولاً برای انتقال نیروهای اعزامی به خشکی استفاده می‌شود؛ توسط وزارت دفاع ژاپن منتشر شده و کامیون‌های نظامی را نشان می‌دهد که روی عرشه یکی از کشتی‌ها بارگیری شده‌اند.

انتقاد تند زلنسکی از مواضع آلمان در قبال اوکراین
۱۴۰۰/۱۲/۲۶ - ۲۳:۰۵

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز پنجشنبه انتقادات تندی را علیه مواضع آلمان در قبال روسیه مطرح کرد.

به نوشته نشریه «فایننشال تایمز»، زلنسکی حین سخنرانی ویدئویی برای اعضای پارلمان آلمان گفت: «شاهد هستیم که شرکت‌های شما تا چه حد همچنان با روسیه در ارتباط هستند».

رئیس جمهور اوکراین در این سخنرانی که در صحن بوندشتاگ پخش می‌شد روسیه را کشوری خطاب کرد که «از کشور شما و دیگر کشورها استفاده می‌کند تا جنگ خود را به‌لحاظ مالی تأمین کند».

زلنسکی با تکرار درخواست‌های خود در سخنرانی‌های مشابه برای قانون‌گذاران آمریکایی و انگلیسی، افزایش حمایت نظامی از اوکراین و ایجاد منطقه پرواز ممنوع در این کشور را خواستار شد.

او همچنین با اعتراض به روابط اقتصادی آلمان و روسیه گفت: «هنگامی که به شما گفتیم نورد استریم دو یک سلاح و آماده‌سازی برای جنگ است گفتید که فقط یک پروژه تجاری است».

توافق ۱۵ بندی روی میز مذاکرات روسیه و اوکراین
۱۴۰۰/۱۲/۲۶ - ۲۱:۲۰

نشریه انگلیسی «فایننشال تایمز» روز پنجشنبه به نقل از افراد مطلع نوشت، پیشرفت چشمگیری در انعقاد یک طرح صلح از جمله آتش‌بس میان روسیه و اوکراین به وقوع پیوسته است.

فایننشال تایمز به نقل از دو فرد مطلع نوشت، مذاکره‌کنندگان اوکراینی و روسیه برای اولین بار، روز دوشنبه توافقی پیشنهادی را به بحث گذاشتند. این پیش‌نویس پانزده بندی، مواردی نظیر عقب‌نشینی اوکراین از جاه‌طلبی پیوستن به ناتو و متعهد شدن این کشور به عدم میزبانی از نیروها یا تسلیحات خارجی در ازای دریافت محافظت از سوی متحدانی مانند انگلیس، آمریکا و ترکیه را در بر می‌گیرد.

به نوشته این نشریه، با این حال مسائلی از جمله ماهیت ضمانت‌های امنیت غرب برای اوکراین و از سوی دیگر، تعیین وضعیت نواحی تصرف شده از سوی روسیه ممکن است به موانعی بر سر این توافق تبدیل شوند.

یک مقام اوکراینی مطلع از وضعیت مذاکرات مدعی شد، ممکن است روسیه با ادعای تمایل به توافق، به‌دنبال خریدن زمان باشد و «باید به آن‌ها فشار بیاوریم، تا جایی که چاره‌دیگری به غیر از پذیرفتن توافق صلح برای آن‌ها نماند».

فایننشال تایمز همچنین به نقل از یک مقام روس مطلع از وضعیت مذاکرات نوشت، موفقیت در این توافق می‌تواند برای هردو طرف راهی را فراهم کند که اعلام پیروزی کنند.

«میخاییلو پودولیاک» یکی از مشاوران ارشد «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین به این نشریه انگلیسی گفت، هرگونه توافقی باید شامل «خروج نیروهای روسیه از قلمرو روسیه» از جمله مناطقی باشد که از پنجم اسفند امسال تصرف شده‌اند.

این مقام اوکراینی گفت: «ما مدلی اوکراینی برای ضمانت‌های امنیتی پیشنهاد می‌کنیم که مشارکت چند ضمانت‌کننده به‌سود اوکراین در درگیری‌ها را شامل می‌شود».

او با این حال گفت، با وجود هرگونه توافقی، اوکراین «قطعاً باید ارتش خود را حفظ کند». پودولیاک همچنین درباره شرط روسیه برای عدم میزبانی اوکراین از نیروها و تسلیحات خارجی مدعی شد، چنین چیزی همین حالا نیز در قوانین اوکراین لحاظ شده است.

یک مقام روس نیز درباره شروط این توافق گفت، یکی از دلایل اصلی «عملیات ویژه» روسیه در اوکراین، حمایت از نواحی روس زبان اوکراین بوده و اوکراین باید درباره حقوق روس زبان‌های این کشور تضمین دهد.

فایننشال تایمز به نقل از پودولیاک نوشت، اوکراین در صورتی که با شرط روسیه برای به‌رسمیت شناختن جدایی کریمه و دونباس مواجه شود، آن را رد خواهد کرد.

انگلیس ۱۰۰ نظامی و سامانه موشکی به لهستان می‌فرستد
۱۴۰۰/۱۲/۲۶ - ۲۱:۱۹

وزیر دفاع انگلیس امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد که کشورش یک سامانه موشکی Sky Sabre و ۱۰۰ نیرو در لهستان مستقر خواهد کرد.

به گزارش شبکه اسکای نیوز، انگلیس همچون دیگر کشورهای عضو ناتو از استقرار نیروی زمینی در اوکراین امتناع کرده است اما منابع در کشورهای ناتو در همسایگی آن را تقویت کرده است.

دیگر اعضای ناتو هم در صدد تقویت امنیت جبهه شرقی این ائتلاف نظامی برآمده‌اند.

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس هم‌ اکنون برای انجام مذاکرات دوجانبه درباره بحران اوکراین به ورشو، پایتخت لهستان سفر کرده است.

این مقام ارشد انگلیسی در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: قرار است ما سامانه موشک میان برد و ضد هوایی Sky Sabre را با حدود ۱۰۰ نظامی در لهستان مستقر کنیم تا اطمینان یابیم که ما در کنار لهستان ایستاده‌ایم، از حریم هوایی آن نسبت به هرگونه تخاصم بیشتر از سوی روسیه حفاظت به عمل می‌آوریم.

اطلاعات ارتش انگلیس: حملات روسیه به اوکراین متوقف شده است
۱۴۰۰/۱۲/۲۶ - ۱۵:۲۹

وزارت اطلاعات ارتش انگلیس روز پنجشبه (امروز) مدعی شد که تهاجم روسیه به اوکراین عمدتا در همه جبهه ها متوقف شده است.

به گزارش رویترز این وزارت خانه مدعی شد: حملات عمدتا متوقف شده است زیرا نیروهای روسیه دچار خسارات سنگین شده و پیشرفت اندکی در پیشروی نیروهای زمینی، هوایی، دریایی این کشور در روزهای اخیر داشته اند.

وزارت دفاع انگلیس نیز اعلام کرد که «مقاومت اوکراینی ها همچنان قوی و پابرجاست و به خوبی هماهنگ شده است. اکثریت اراضی اوکراینی شامل همه شهرهای بزرگ در دست نیروهای اوکراینی است».

رویترز در گزارش دیگری به نقل از معاون نخست وزیر اوکراین  آورده است: اوکراین امروز پنجشبه ابراز امیدواری کرد که ۹ مسیر برای تخلیه شهروندانی که توسط نیروهای روسیه محاصره شده اند بازگشایی شود و کمک های انسان دوستانه به بندر تحت محاصره ماریوپل منتقل شود.

مقام های محلی می گویند بین دو هزار و ۳۰۰ تا ۲۰ هزار غیرنظامی تاکنون در حملات روسیه به شهرهای اوکراینی کشته شده اند اما به نوشته رویترز امکان تایید این آمار به صورت مستقل وجود ندارد.

۹ سرباز روسی با شهردار اسیر اوکراینی مبادله شدند
۱۴۰۰/۱۲/۲۶ - ۱۰:۱۷

یک مقام ارشد اوکراین اعلام کرد که این کشور ۹ سرباز اسیر روسی را با شهردار «ملیتوپل» که هفته گذشته بازداشت شده بود، مبادله کرد.

به گزارش شبکه خبری اسکای، اوکراین پیش‌تر اعلام کرده بود که ایوان فدوروف، شهردار ملیتوپل - که توسط روسیه بازداشت شده بود - آزاد شده است، اما جزئیاتی در این باره منتشر نشده بود.

آژانس خبری اینترفکس اوکراین به نقل از دستیار رسانه‌ای ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین اعلام کرد: ایوان فدوروف از اسارت روسیه آزاد شده است. روسیه این شهردار اوکراینی را با ۹ سرباز روسی ۱۸ تا ۲۰ ساله که در اسارت اوکراین بودند، مبادله کرد.

اوکراین جمعه هفته گذشته اعلام کرد که فدوروف توسط نیروهای روسیه ربوده شده است.

سه کشتی با پرچم پاناما با موشک‌های روسی هدف قرار گرفته‌اند
۱۴۰۰/۱۲/۲۶ - ۱۰:۱۷

اداره دریانوردی پاناما اعلام کرد که از زمان حمله روسیه به اوکراین در کمتر از یک ماه گذشته، سه کشتی با پرچم پاناما در دریای سیاه مورد اصابت موشک‌های روسی قرار گرفته‌اند.

 رویترز با اعلام این خبر نوشت: مقام‌های دریایی پاناما در بیانیه‌ای اعلام کردند که از این سه کشتی، یک کشتی غرق شده، اما تلفات جانی گزارش نشده است. دو کشتی دیگر نیز خساراتی دیده‌اند.

هدف قرارگرفتن سه کشتی با پرچم پاناما با موشک‌های روسی/ مخالفت دوباره کاخ سفید با ارائه جنگنده به اوکراین و منطقه پرواز ممنوع

نوریل آرائوز، مدیر سازمان دریایی پاناما گفت: «ما می‌دانیم که سه کشتی ما مورد حمله موشک‌های روسی قرار گرفتند، اما خدمه آن سالم هستند و فقط خسارت‌های مادی داشتیم.»

سه کشتی آسیب‌دیده نامورا کوئین، لرد نلسون و هلت بودند. سازمان دریایی پاناما تاریخ دقیق مورد اصابت قرار گرفتن کشتی‌ها را اعلام نکرده است.

آرائوز همچنین گفت که حداقل ۱۰ کشتی حامل پرچم پاناما هنوز در دریای سیاه هستند و نیروی دریایی روسیه خروج کشتی‌ها از منطقه را محدود کرده است.

بر اساس این گزارش، پاناما با بیش از هشت هزار کشتی، بزرگترین رجیستری کشتی‌های دارای پرچم در جهان را در اختیار دارد.

فرانسه: روسیه فقط وانمود می‌کند که در حال مذاکره است
۱۴۰۰/۱۲/۲۶ - ۱۰:۱۶

وزیر خارجه فرانسه گفت: روسیه تنها وانمود می‌کند که با اوکراین مذاکره می‌کند، اما در واقع درگیر یک «فرآیند دراماتیک، وحشیانه و طولانی‌مدت» است.

به گزارش وبسایت روزنامه گاردین، ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه در گفت‌وگویی مطبوعاتی گفت: فقط یک وضعیت اضطراری وجود دارد و آن آتش‌بس است؛ آتش‌بس و آتش‌بس؛ فقط بر این اساس است که ‌می‌توانید مذاکره کنید، چون نمی‌شود با تفنگی بر سر، مذاکره کرد.

لودریان همچنین اظهار کرد: فرانسه، روسیه را مسئول هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی یا باکتریولوژیک در جنگ اوکراین می‌داند.

وزیر خارجه فرانسه تاکید کرد که «استفاده از ابزارهای غیرمتعارف، تشدید برخورد به شکل غیرقابل تحملی را در پی دارد و با تحریم‌های اقتصادی گستردۀ سفت و سخت پاسخ داده خواهد شد»، اما در مورد ماهیت این تحریم‌های احتمالی، توضیح بیشتری نداد.

بایدن: پوتین جنایتکار جنگی است
۱۴۰۰/۱۲/۲۶ - ۱۰:۱۵

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه چهارشنبه (۱۶ مارس/ ۲۵ اسفند) مدعی شد «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه جنایتکار جنگی است.

جو بایدن در ابتدا به سوال یک خبرنگار که پرسیده بود آیا حاضراست پوتین را جنایتکار جنگی بخواند پاسخ منفی داد اما لحظاتی بعد از خبرنگار خواست سوالش را تکرار کند و در پاسخ گفت: «فکر می‌کنم او جنایتکار جنگی است.»

اندکی بعدتر، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت که بایدن «حرف دلش را زده است.» با این حال، جنیفر ساکی گفت که وزارت خارجه آمریکا هنوز در حالی بررسی این است که آیا حمله روسیه به اوکراین را می‌توان جنایت جنگی در نظر گرفت یا خیر.

مخالفت دوباره کاخ سفید با ارائه جنگنده به اوکراین و منطقه پرواز ممنوع

علی‌رغم درخواست‌های مکرر مقامات کی‌یف از غرب برای برقراری منطقه پرواز ممنوع برفراز این کشور، واشنگتن باز هم با این درخواست مخالفت کرد.

«جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید بامداد پنجشنبه بار دیگر با درخواست کی‌یف برای برقراری منطقه پرواز ممنوع در اوکراین و همچنین تصمیم برخی کشورهای اروپایی برای ارائه جنگنده به این کشور مخالفت کرد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، ساکی طی نشست خبری در کاخ سفید گفت آمریکا تصمیم خود مبنی بر غیرممکن بودن انتقال جنگنده های میگ-۲۹ به اوکراین را تغییر نداده است.

وی دلیل این تصمیم را اینگونه توضیح داد: «انتقال جنگنده‌ها به اوکراین ممکن است اشتباهاً به عنوان تشدید تنش توسط روسیه تلقی شود».

سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا سخنرانی «ولودیمر زلنسکی» همتای اوکراینی خود را در مقابل کنگره شنید، اما تصمیم خود را بر اساس ارزیابی های پنتاگون تغییر نداده است.

بر اساس این گزارش، ساکی تاکید کرد که از دیدگاه دولت آمریکا، انتقال جنگنده‌ها به طور قابل توجهی توانایی نیروهای اوکراینی را در برابر روسیه تغییر نمی‌دهد.

وی همچنین بار دیگر تکرار کرد که آمریکا منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین ایجاد نخواهد کرد.

به نوشته ریانووستی، این مقام آمریکایی توضیح داد: «بایدن این تصمیم را بر اساس منافع امنیت ملی ما اتخاذ کرد. همانطور که قبلاً گفتیم منطقه پرواز ممنوع، ما و ناتو را ملزم می‌کند که هواپیماهای روسیه را ساقط کنیم. ما هیچ علاقه ای به آغاز درگیری جنگ جهانی سوم نداریم».

ساکی اما افزود که واشنگتن درخواست‌های زلنسکی را درک می‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد که آمریکا تفاوتی بین ایجاد منطقه پرواز ممنوع «بشردوستانه» و «نظامی» بر فراز اوکراین نمی‌بیند، زیرا هر دو گزینه منجر به تشدید درگیری خواهد شد.

واکنش روسیه به اظهارات بایدن علیه پوتین: نابخشودنی است

سخنگوی رئیس‌جمهوری روسیه، سخنان رئیس‌جمهور آمریکا - که ولادیمیر پوتین را «جنایتکار جنگی» خطاب کرده بود - را «نابخشودنی» دانست.

به گزارش شبکه خبری اسکای، سخنگوی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به سخنان همتای آمریکایی خود - جو بایدن - واکنش نشان داد و آن‌ها را «غیرقابل‌پذیرش و نابخشودنی» خواند.

پیش‌ از این، جو بایدن همتای روسی خود را یک جنایتکار جنگی توصیف کرده بود.

حالا در واکنش به آن اظهارات، دیمیتری پسکوف - سخنگوی پوتین - این گفته‌های بایدن را «لفاظی غیرقابل‌پذیرش و نابخشودنی» رهبر کشوری دانست که «بمب‌هایش صدها هزار نفر را به کام مرگ کشانده است.»

شورای امنیت به درخواست روسیه تشکیل جلسه می‌دهد

خبرگزاری رویترز نوشت: شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه (فردا) به درخواست روسیه درباره دسترسی به کمک ها و حفاظت از شهروندان در اوکراین تشکیل جلسه می‌دهد.

 رویترز گزارش داد: قطعنامه پیشنهادی روسیه خواستار آن است که غیرنظامیان از جمله نیروهای امداد رسان و افراد آسیب پذیر از جمله کودکان و زنان به طور کامل مورد حفاظت قرار بگیرند.

مخالفت دوباره کاخ سفید با ارائه جنگنده به اوکراین و منطقه پرواز ممنوع

قطعنام همچنین خواستار دسترسی امن و بدون تعویق به کمک ها و ایجاد مسیر امنی برای خروج مردم از اوکراین است.

رویترز افزود: در پیش نویس قطعنامه ای که به رویت این رسانه رسیده است به موضوع تایید حمله روسیه به کشور همسایه اش و نیز پاسخگویی مسکو در قبال جنین حمله اشاره ای نمی شود.

باربارا وودوارد سفیر انگلیس در سازمان ملل در ویدئویی که از طریق توئیتر روز سه شنبه منتشر کرد اشاره نشدن به چنین موضوعاتی را در متن پیش نویس «غفلت آشکار» توصیف کرد و مدعی شد این «بازی» روسیه است و انگلیس به متن پیش نویس رای نخواهد داد.

این مقام انگلیسی همچنین گفت: «قطعنامه پیشنهادی آنها از همه طرف ها می خواهد به حقوق بین المللی انسانی احترام بگذارند اما این حقیقت را نادیده می گیرند که روسیه خود در حال ارتکاب جنایت جنگی است.»

رویترز نوشت: دیپلمات ها می گویند بعید است که قطعنامه پیشنهادی روسیه در جلسه روز جمعه شورای امنیت رای بیاورد زیرا تاکیدی بر پایان درگیری ها یا خروج نیروهای روسیه از اوکراین ندارد.

برای این که قطعنامه ای در شورای امنیت رای بیاورد دستکم به ۹ رای موافق نیاز دارد و هیچ یک از کشورهای روسیه، چین، آمریکا، فرانسه و انگلیس نباید آن را وتو کنند. به گفته دیپلمات ها اقدام روسیه توفیقی کسب نخواهد کرد زیرا احتمالا بیشتر اعضای شورای امنیت که ۱۵ عضو دارد به آن رای ممتنع خواهند داد.

اولیویا دالتون سخنگوی هیات آمریکایی حاضر در سازمان ملل گفت: قرار نیست ما به تلاش های روسیه برای طفره رفتن از مسئولیت و پاسخگویی خود و نیز نقش این کشور در حمله به اوکراین صحه بگذاریم.

روسیه متن پیشنهادی خود را بعد از توقف تلاش های مکزیک و فرانسه برای قطعنامه شورای امنیت درباره وضعیت انسان دوستانه دراوکراین مطرح کرده است. این دو کشور مدعی شدند قطعنامه پیشنهادی آنها توسط مسکو وتو خواهد شد. فرانسه و مکزیک قرار است طرح خود را در مجمع عمومی که ۱۹۳ عضو دارد و هیجچ کشوری در آن از حق وتو برخوردار نیست به رای بگذارند.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۸
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۶۰
بایدن بی لیاقت ترین رییس جمهور امریکاست. او در مقابل جنایات و گستاخی های پوتین، فقط به محکوم کردن روسیه بسنده می کند.
پاسخ ها
لقمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
بایدن با کمترین هزینه بوسیله اوکراین روسیه را وارد حاشیه کرد همین برنامه بین تایوان و چین پیاده می کند با تحریم ایران اقتصاد ایران را مشکل دار کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
برعکس بایدن ارزش تقلیب در انتخابات را داشت،مشکل از چشمات است.
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
فکر کردی دست بایدنه؟ پنتاگون خودش میدونه اگه حمله کنه چی پیش میاد بشر به درجه صفر میرسه تو جنگ های هسته ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
بن سلمان هم جنایتکار جنگی هست بایدن بی خاصیت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
بایدن شایسته ترین رئیس جمهور آمریکاست،زیرا بدون اینکه حتی یک سرباز آمریکایی کشت بشه،قدرتمندترین دشمن آمریکا را از پای در می آورد. حالا این وسط یک کشور یا مردم یک سرزمین دیگر، کشته یا آورده بشن . !!!!؟خوب بشن چی از آمریکا کم میشه
ناشناس
| Malaysia |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
همینطوره، بایدن داره جنگ اوکراین را به روسیه میبازه. روسیه همین الانش داره نفتش رو به چین، هند پاکستان وحتی اروپا میفروشه ولو با تخفیف و حتی گرانتر {درقیاس با قیمت قبلی نغت و علیرغم تخفیفها !} ... بلطف تحریمها هم وابستگیش را به غرب کم میکنه. اما نشانه اصلیش اینه که علییرغم شدیذترین حمله تبلیغاتی و رسانه ای علیه روسیه، برعکس جنگ آمریکا با عراق، عملا آمریکا و غرب در زمین و میذان دیگر کاری نمی کنند. گرد و خاک تبلیغاتی که بنشیند، اونوقت نتیجه را میبینند.نفت گران شده،گاز 15 برابرشده و مسئله پناهندگان و تروریستها. و از همه بدتر متحدین سابق مانند عربها، پاکستان، کشورهای آسیای میانه و ... که بیشتر بسمت چین و شرق چرخیده اند
اگر هم سعی کنند اوکراین را سوریه کنند، میشه سوریه چسبیده به اروپا و تروریستهایی که دیگر بیشتر بجای ایدئولوژی اسلامگرایی، نازی هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
بایدن چکار می‌تونه بکنه جنگ هسته ای راه بندازه دنیا نابود بشه
اراز
| Canada |
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
گفته میشود امریکا ایران را برای جنگ در منطقه اماده می کند بخصوص جنگ با ترکیه.
بعداز این همه خرابی و ویرانی و تلفات جانی آقای زلنسکی فرمودند اوکراین عضو ناتو نخواهد شد
باید گفت خسته نباشی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
رو حرف دلقک نمیشه حساب کرد
ناشناس
| Poland |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
زنده باد احمدی نژاد
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
خجالت بکشید طرف از کشورش داره دفاع می کنه مردانه وایستاده شما انتظار چی دارید ازش دو دستی کشورش را میداد دست بیگانه جدیدا بعضی ها تبلیغ وطن فروشی می کنند جالبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
دست پیش رو گرفتی که پس نیفتی؟ چرا نمیگی پوتین که قصد تصرف اوکراین در عرض چند روز رو داشت، حالا اومده پای میز مذاکره؟ شما متحجران حتی اگر علنا هم شکست بخورید، باز هم خودتان را بعنوان پیروز معرفی میکنید
اوکراین باید این واقعیت را بپذیرد منطقه پرواز ممنوع ممکن نیست چون به معنی اعلان جنگ به روسیه است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
دلقک مگه چیزی حالیش میشه؟
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
زلنسکی سوسول و دلقک یک تنه کل داستان را عوض کرد و دنیا به احترام شجاعت و میهن پرستی اشت کلاه از سر بر می دارد. اخر می گویند دلقک ها و کمدین ها در بین هنرمندان از بالاترین هوش برخوردارند. نگاه به کامنت های خود کن ببین حتی یک نفر لبخند نمی زندولی همین زلنسکی یک ملت را به لبخند اورد و حالا هم یک تنه یک ملت را برای دفع تجاوز دومین ارتش قدرتمند و خونریز دنیا بسیج کرد. افرین به این دلقک کمدین سوسول. کاش همه در دنیا در ازادگی و شجاعت به پای این دلقک سوسول میرسیدند و نه اینکه برای سهمیه و سفر به امریکا حق و عدالت را زیر پای خود نابودمی کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
دلقک تویی که برای خوشایند یک کشور دیگر،، حاضری هر کاری بکنی
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
عقب مانده ترین انسان کسی است که به جای حرف و استدلال با ساختن القاب برای دیگر قصد تمسخر ان ها را داشته باشد.
عاقبت
پوتین با سرافکندگی
اوکراین را ترک می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
آرزوهای یک غربگدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
حالا بگو
حقوقت به روبل پرداخت می کنند یا به ریال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
هراس یک شرق گدا
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
پوتين كودك كش بد تر از اسراييل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
به امیدنابودی پوتین و روسیه دشمن دویست ساله ایران حمایت کنندگان انهاووووانگلیس روباه پیر
ناشناس
| Finland |
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
تصور من این بود روسیه ارتشی قوی داره و سه روزه اوکراین رو می گیره و حکومت ساقط شده قبلی رو جایگزین می کنه. ولی فقط پوسته ای بود. ارتشی خسته و فرسوده که که به گل نشست و الان روسیه دنبال سازش و اتمام جنگه!!! هیمنه روسیه فروپاشید!
جنایتکار خودتی پیر خرفت، جنایتکار ریگانه ملعونه، جنایت کار بوش پدر و پسره، جنایتکار اوبامای کثیفه، جنایت کار ترامپ بی بته است که جنایتهاشون بر عالم و آدم مشهود است و همتون ملعون ابدی هستین نه پوتین که داره دفاع میکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
جای ساندیس مرگ موش خوردی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
هردو جنایت کارند آمریکا بيشتر
ایرج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
خاک تو سرت کنند،درست همه آمریکا جنایتکار،،قبول،ولی بی شعور برام تعجب آوره که از پوتین از دیکتاتور ،از کمونیست،از خدا بی خبر،از کسانی که در طول تاریخ بیشترین جنایت‌ها رو به ایران روا داشته،،به توپ بستن مشهد،به توپ بستن مجلس،جدا کردن آذربایجان ،ارمنستان،گرجستان از ایران عزیز و هزاران آن هزار جنایت دیگر
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
پوتين كودك كش نكنه عربستان هم داره دفاع ميكنه يك بام دو هواي جالبي است
محمود‌
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
مرتیکه‌ ناشناس‌ تنهایی‌ توی‌
چی از پوتین‌ دفاع‌ بکنی‌ ؟! خیال‌ میکنی‌ مردم‌ متوجه‌ موشهای‌ کوری‌ امثال‌ شماها‌ نیستتد‌ ؟!
به این و اون‌ توهین‌ میکنی‌ ؟!
غریگدا‌ توی‌ مزدوری‌ که‌ دوزار‌ میگیری‌بیای‌ تو‌ سایت‌ اعصاب‌ ملتو‌ خراب‌ بکنی‌ !
گوشی‌ تو دسستو‌ کی ساخته‌ ؟! روسیه‌ یا‌ کوبا‌ ؟! چشم‌ دیدن‌ دوتا‌ ادم‌ روشنفکرو‌ ندارید‌ سایتها‌ پرسه‌ میزنی‌ که
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
پوتین ماهی چند روبل بهت میده که اینقدر پرشور دفاع میکنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
چیه فشارازکجا زده بیرون ...خوده پوتین اینهمه داغ نکرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
چرا شرقگدایان زود عصبانی میشن و یا فحش میدن هر کاری بکنن تعدادشون تو جامعه کمه
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
شیرت خشک نشه بابات حرص خوردن برای روسیه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
دیوانه شدی؟؟؟ روسیه وارد خاک اوکراین شده، اونوقت تو میگی پوتین داره دفاع میکنه؟؟!؟؟ خدا شفات بده
بازم دیروز زلسنکی گیر داد که منطقه پرواز ممنوع ایجاد کنید. ما فکر کنم به سال هفتم جنگ هم برسیم این هنوز داره درخواست منطقه پرواز ممنوع میده

هرچی مقامات غربی میگن ای خل و چل ؛ پرواز ممنوع معنیش اینه که ما باید جنگنده های روسیه رو ساقط کنیم و جنگ جهانی راه بندازیم . این باز میاد میگه پرواز ممنوع ایجاد کنید

قشنگ مشخصه این دلقک غربگدا مشاعر خودش رو از دست داده. اون نماینده مجلس اوکراین که گفت زلسنکی معتاد به کوکائینه دروغ نگفته. قشنگ مشخصه هربار کوکائین مصرف میکنه و میره هوا میاد درخواست پرواز ممنوع میده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
سال هفتم جنگ ؟! مگه عمو پوتین شما قرار نبود اوکراین رو در عرض چند روز تصرف بکنه و اون به اصطلاح دلقک رو هم دستگیر بکنه؟
قابل توجه غرب به خاطر جنایتهاش در خاورمیانه که الان داره نتیجه اش رو در اروپا میبینه:

گیرم که خلق را به فریبت فریفتی
با دست انتقام طبیعت چه میکنی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
فعلا از سایه بیرق غرب بیا بیرون بعد شعار بده
انگلیس وآنریکاکه تجهیزات جنگی به اسرائیل غدصب وآل سعود میدهد وصدها هزار زن وکودک را کشته و به داعش و دیگر گروه های سوری داد هم جنایتکار جنگی در تاریخ بوده وهستند. همان ها که صدام را تجهیز کردند. وحمایت کردند که ه ایران حمله کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
آنریکان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
چرند نگو ،،، اولا داعشی های چچنی قصد جنگیدن به نفع پوتین را دارند و ثانیا صدام را روسیه تجهیز میکرد، نه غرب
ناشناس
| Japan |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
بروتوشورای امنیت مطرحش کن حتمارای میاری!!!
اوکراین دیروز فیلم بازدید زلنسکی از بیمارستان رو منتشر کرده و گفته زلنسکی هنوز توی کیفه و از پایتخت خارج نشده منتها خود رسانه های اوکراین گفتند داداچ داری اشتباه میزنی این پزشکی که توی فیلم کنارت وایساده 11 روزه که فوت کرده خخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
شرقگداها گفتند این داستان رو ؟
کسی هست که بگه آمریکا جنایتکار نیست؟
کسی هست که بگه روسیه جنایت نکرده؟
مگه مجبوریم که توی هر جنگی طرف یکی رو بگیریم وقتی هردو جنایتکارن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
هرکس دیگه جای روسیه بود همین کار رو می کرد...
آش اینقدر شور شده که آشپز هم صداش در اومد. خبرنگار گاردین یه توئیت زده گفته اخباری که روزنامه ما در یک روز برای اوکراین منتشر کرده از کل اخباری که در 6 ماه گذشته برای یمن منتشر کرده بیشتره :)))
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
یمن هم از فتنه گری های مزدوران روسیه به این روز افتاده
هرگز هيچ كفتاري از رنج وارده به آهو عذاب وجدان نمي گيرد.
پس
اهاي بشريت ، لطفا اسلح ها رو از اين ديوانگان وحشي بگيريد
به رنج آدما در خاورميانه و اوكراين يا هر جاي ديگر پايان دهيد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
اوکراین داره چوب غرب پرستی و سلبریتی پرستی خودش رو می ده.
قابل توجه غرب پرستان و سلبریتی پرستان
من تا الان 2 بار کامنت گذاشتم و لینک عکس پناه گرفتن سربازان اوکراینی در مهدکودک رو گذاشتم. چرا تاییدش نمیکنید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
اون موقعی کهکودکای یمن از لاغری داشتن میمردن کجا بودی که عکسشو نزاشتی
ناشناس
| Austria |
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
توده ای ها که با پشتیبان محکمی که در تابناک دارند نگرانی منتشر شدن نظرشان را ندارند ۱۰۰ تا نظر نوشتی یکیش منتشر نشه خیلی بهت فشار اومده؟
برید توی یوتیوب فیلم های زلنسکی قبل از رئیس جمهور شدن رو سرچ کنید. روی کله ش کلاه خرگوشی میذاشتید و شلوارش رو میکشید پایین و جلوی مردم میرقصید مثلا کمدینه !

برید لوده بازی هاش رو ببینید فقط موندم این آدم با چه رویی اصلا سرش رو بالا میگیره چه برسه به اینکه بیاد رئیس جمهور یک مملکت هم بشه ! دمت گرم با این اعتماد به نفس و اینکه مردم اوکراین چقدر بدبختن که اومدن این آدم رو رئیس جمهور کردن !

شما برید فیلم هاش رو ببینید ! چطور میشه مردم یک کشوری میان به کسی رای میدن به عنوان رئیس جمهور که طرف میاد شلوارش رو میکشه پایین و با لباس زیر میرقصه و ادا درمیاره !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
شمام فیلمای ساندیس خوردنتو همه دارن میبینن
ناشناس
| Austria |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
بی سواد توده ای زلنسکی البته کمدین بود اما در همان کشور روسیه که قبله شماست درس حقوق خوانده چون تو سواد نداری فقط پیشینه کمدی او را می دانی
ارمین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
همانطوری که ما مردم فهیم ایران در سال ۸۴ در رقابت بین رفسنجاتی. و احمدی نژاد به احمدی نژاد رای دادیم مردم اکراین هم به این دلقک رای دادن ، رطب خورده را کی کند منع رطب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
وقتی اکثریت مردم اوکراین به زلنسکی رای دادند، دیگه من و تو چیکاره ایم که به ملت اوکراین ایراد بگیریم که چرا به اون کمدین رای دادند؟
انصاف داشته باش و اون کمدین را با مسیولین مقایسه کن و بگو کدام بهترند و به مردم بیشتر خدمت میکنند
زلنسکی هی میگه منطقه پرواز ممنوع درست کنید آمریکا میگه منطقه فرار آزاد درست میکنیم فرار کنن بیا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
فرار کردن فقط کار ساندیسی هاست و بس
جان ناقابل هرچی غربگداست فدای یک تار موی پوتین نازنین این رئیس جمهور مقتدر که در پوز غرب زد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
دلقک چندش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
داریم توی ایران کسی این حرفو بزنه؟؟
من که فکر نکنم...
ناشناس
| Austria |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
ببینید این توده ای دیگه کار رو به کجا رسونده که حاضره به پوتین سجده کنه
پوتین = هیتلر

تمام.
به نظر شما میشه آمریکا یه جایی باشه و اونجا جنگ و درگیری اتفاق نیوفته؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
نخیر! چون بدون جنگ و ناامنی آمریکا نمیتونه ابرقدرت بمونه و دلار رو به کل دنیا در سطح گسترده تحمیل کنه
ناشناس
| Austria |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
پوتین محور شرارت جهانی است
غربگدا اگر غیرت داشت که دغدغه ش منافع غرب و آمریکا نبود بلکه دغدغه ش منافع کشور خودش بود

منتها اینها پشیزی برای ایران ارزش قائل نیست. همشون در خواب؛ رویای زندگی در آمریکا رو میبینن. میرن زن و بچه های خودشون رو در دریا غرق میکنن و به کشتن میدن به امید اینکه پاشون برسه اروپا و بتونن پناهندگی بگیرن

5 سال میرن در کمپ پناهندگان با خفت و خواری و اوووووج فلاکت زندگی میکنن و بعضیاشون میگن ما از گرسنگی میریم از دفتر پلیس کمپ بسکوییت میدزدیم ! 5 سال در کمپی فلاکت میکشن که برای هر 80 نفر یک حموم در نظر گرفته

آخرش با کلی تحقیر میرن پناهنده میشن و شغلشون هم میشه گارسونی یا توالت شوری و از فرط بدبختی در اپارتمان های 45 متری به صورت 3-4 نفره زندگی میکنن

برید کانال ایرانیان سوئد رو ببینید، میان آگهی میزنن و درخواست اجاره اتاق 12 متری میدن ! شغلشون هم که گفتم. همه یا توالت شور یا مستخدم یا گارسون و ظرف شور یا آبدارچی !


تازه فخر فروشی هم میکنن که ما داریم اروپا زندگی میکنیم و دیگه ایرانی نیستیم ! غربگدا یعنی همین ! یعنی همینقدر بدبخت !
اینقدری که غربگداها نگران منافع غرب هستن خود غربی ها نگران نیستن خخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
از شرکت ساندیس تماس میگیرم . متاسفانه ساندیسی که امروز خوردی مرگ موش توش بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
13:42
هرکی بهت گفته بانمکی سرکارت گذاشته بوده دادا. نیازی نیست این جمله رو زیر همه کامنت ها تکرار کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
ایضا شرقگدایی چون شما و همفکرانت
رئیس جمهور اوکراین در کنفرانسی ویدیویی که با سران کشور‌های نیرو‌های اعزامی مشترک یا ائتلاف نظامی به رهبری انگلیس گفتگو می‌کرد، اعلام کرد: «ما در طول سال‌ها شنیده بودیم که در‌ها باز است، اما همچنین شنیده بودیم که ما نمی‌توانیم به عضویت (ناتو) در آییم. این درست است باید به آن اذعان کرد».

زلنسکی افزود: «من خرسندم که مردم ما درک این موضوع را آغاز کرده است و درک می‌کند که فقط باید به نیروی خود امیدوار باشد».


توجه فرمودید ! این دلقک اوکراین رو به خاطر عضویت در ناتو تبدیل به یک ویرانه کرد میلیونها نفر رو آواره کرد و صدها زن و کودک رو به کشتن داد و الان در کمال وقاحت میاد و میگه من به خاطر هیچ و پوچ اوکراین رو نابود کردم و ما باید به خودمون متکی باشیم و اربابمان آمریکا قرار نیست از ما حمایت کنه !

عاقبت غربگدایی ! تازه این اوکراینی ها به قول خود غربی ها تقریبا (!) متمدن محسوب میشن و چشم آبی هستن. فکرشو بکنید با شما غربگداهای ایرانی چکار میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
فعلا که پوتین دلقک شده توده ای
به نظرتون ریشه غربگدایی ایرانیا چیه؟ چرا ایرانیا غرب پرست و بدبخت شدن؟ من فکر میکنم ریشه ش در همون دوران منحوس قاجار باشه

از دوران قاجار هر چیز پیشرفته ای به "فرنگی" مشهور شد. شاه مملکت یه تیکه از کشور رو میفروخت و با پولش میرفت غرب تفریح میکرد و میومد برای مردم ایران تعریف میکرد که ای مردم ما رفتیم فرنگ فلان و بهمان بود و چه شکوهی و چه عظمتی و چه پیشرفتی

در حدی که یه سری گاری ها در ایران اختراع شد به اسم "شهر فرنگ" و در این گاری ها عکس های عجیب و غریب تخیلی نشون میدادن که مثلا اینها اروپاست

از اون موقع تفکر مفلوک غربگدایی در ایرانیا نهادینه شد متاسفانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
بابا ساکت شو دیگه
ناشناس
| Austria |
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
به نظر شما ریشه نفوذ حزب منفور و جاسوس توده در ایران چیه؟
روسیه کامل اوکراین رو تصرف میکنه طولانی شدن جنگ هم فقط بخاطرآزمایش انواع صلاح های جنگیش هست
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
فعلا که به اندازه ۹ سالی که در افغانستان گیر کرده بود تلفات داده
ای کاش دولت تمام این غربگداهای مفلوک ایرانی رو دستگیر میکرد و مجبورشون میکرد 10 مرتبه از روی کتاب غربزدگی جلال آل احمد و 100 مرتبه هم اشعار وطن پرستی فردوسی رو رونویس کنن

اگر اینطوری اصلاح میشدن که هیچ اگر اصلاح نشدن پاسپورتشون رو میداد برن در همون غرب توالت بشورن و گارسونی کنن. لیاقتشونم بیشتر از این نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
کاملا موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
اینهمه غرب تحریمشون کرد بازم دارن حمایت می کنن...!
خوشم میاد یکی دو نفر سایبر-ساندیسی هر روز پای کار اخبار اکراین در تابناک هستند و چه اندازه هم بی استعداد هستند که سرتاسر کامنتهای این یکی دو نفر فقط غربگدا و دشمنی با امریکا و .... هست. خوب. فرستادن خود یا بچه ها برای بورس تحصیلی یا زندگی در امریکا خرج دارد! تابناک هم که عذر اداری دارد و مجبور هست که کلیه کامنتهای این یکی و دو نفر سایبر-ساندیسی ها را منتشر کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
در عوضش مشتی غربگدای شجاع که همه کامنت هاشون با وی پی ان و قایم کردن آی پی از ترس شناسایی شدن هست اینجا کامنت ها پرمغز و تحلیل ها و کارشناسی های عمیق سیاسی رو از منظر استراتژیک نشر میدن =)
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
با وی پی ان میان چون عاقلند. چون می دانند در مردمسالاری ساندیسی که شما اداره میکنید بهترین کار این است که وقتی به یک زبان نفهم میرسی با شجاعت او را دور بزنی. نه اینکه با او مجادله کنی. ارزشش را ندارد
ناشناس
| Austria |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
دو نفر نیستن یک نفره که می نویسه ادبیالت همه نظرهاش یکیه البته یک رفیق در تابناک داره که نظرهاشو سریع منتشر می کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
برو بابا غربگدا بی غیرت. من خودم قبلا غربگدا بودم اما خیلی باید بی غیرت باشی بعد از تحریم های ظالمانه بازم غربگدا باقی بمونی
روس ها اگر جرات دارند بیایند و با ما کوردها بجنگند
اگر ارتش مقتدر کوردستان فرمان دهد کاروان عظیم کورد به سمت روسیه حرکت کرده و در عرض 48 ساعت سرتاسر روسیه توسط کفش ها و گیوه ها سربازان تا دندان مسلح کورد درنوردیده و تسخیر خواهد شد و پوتین را در کاخ خودش جلوی جهانیان دستگیر و با پابند و چشم بند محاکمه خواهیم کرد

هربژی کورد
هربژی اووکراین
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
من خودم یه کردم، کرد کرمانشاه.از طرف خودت نظر بده نه از طرف همه کردها.اوکراین چه غلتی برای ما کرده که الان بریم برای یه دلقک تازه به دوران رسیده بجنگیم؟
خاک بر سر زلنسکی بی لیاقت مملکتشو بدبخت کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
مملکت دست سلبریتی غرب پرست بیفته بهتر از این نمی شه!
ناشناس
| Austria |
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
توده ای جنگ بر سر آزادی و بردگی است اما توده ای ها مفهوم آزادی رو نمی فهمند چون همیشه سر سپرده بودن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
ناشناس ۱۸:۰۵ببخشید میخواستم بدونم واسه هر پستی که بر ضد روسیه و نفع آمریکا منتشر می‌کنی چند دلار میگیری؟این سوال یه مدتیه که دهنمو درگیر کرده آخه می‌دونم بدونم خودتو به چه قیمتی به غرب فروختی
واقعا روسیه نمیتونه با ردیابی موبایل زلسنکی (مثل ماجرای رئیس جمهور چچن) این دلقک رو سر به نیست کنه ؟! عجیبه !
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
فعلا که توده ای های مزدور روسیه دلقک شدن
متاسفانه برخلاف روزهای اول اخبار جنگ رو پوشش نمیدید و فقط اخبار سیاسی رو پوشش میدید. لطفا فیلم های جنگ نظیر فیلم شکست مفتضحانه ارتش اوکراین در شهر خرسون رو قرار بدید تا آتشی باشه بر جان غربگدایان
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
خب چی بنویسه؟ شکست مفتضحانه اربابت پوتین رو بگه پیروزی؟
بلاهت و حماقت و بی سوادی باعث میشه که انسان فقط دیدی از جانب منافع خودش داشته باشه. طرف مسائل رو از سمتی میبینه که به نفع خودشه.

بنابراین از یک طرف دیو و از یک طرف فرشته میسازه. مثل غربگداها

غربگدا چون منافع شخصیش پایمال میشه چشاش کور شده و نمیتونه جنایات اوکراین رو ببینه. سپر انسانی و سنگر گرفتن در مدارس و مهد کودک ها و بیمارستان ها. استفاده از مهمات خوشه ای و.....

جنایتی که اوکراین مرتکب میشه رو نمیبینه ولی جنایتی که اصلا روسیه مرتکب نشده رو میبینه !
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
بلاهت یک توده ای مزدور پوتین اینه که هر جمله ای می گه نمی تونه غربگدا ننویسه
این غربگداها که همشون نژادپرست مریضن تعجب میکنم چطور صبح تا شب به اعراب فحش میدن ولی پای رسانه ایران اینترنشنال (سعودی اینترنشنال) میشینن که مالکش ولنت مدیاست و صاحبش عادل عبدالکریم شاهزاده سعودی

فکرشو بکنید افکار این غربگداها رو دقیقا همین سعودی هایی شکل میدن که غربگداها مدعی دشمنی باهاشون هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
والا ایران اینترنشنال و بی بی سی فارسی و من و تو و ... کلا دست شرق گداهاست مگه بی بی سی نبود در ماجرای کاترین شکدم شرق گداها رو نجات داد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
غربگدا کثیفتر فقط خودشه
شرم و ننگ بر اوکراین و اوکراینی
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
مرگ بر پوتین
روسیه خودش رو معطل و غرب و دولت غربگدای اوکراین کرده. چند روزه پیش دروازه های کیف منتظر نتیجه مذاکرات نشسته که آیا اوکراین تن به خواسته هاش میده یا نمیده. اگر نمیده تا بیاد کیف رو هم بگیره

البته اوکراین چنان تحت فشاره که امروز زلنسکی این کوکائینی غربگدا به غلط کردم افتاده و رسما اعلام کرد بیخیال عضویت در ناتو شده

فردا پس فردا همین اوکراین با خفت به خواسته های روسیه تن میده و روسیه عقب نشینی میکنه بعد این غربگداها چون روسیه عقب نشینی کرده شیپور میزنن میگن اوکراین پیروز شد خخخخخ
آخر و عاقبت غربگدایی بهتر از این نیست. هر ملتی که روی پای خودش وایساد و از شرق و غرب برید پیشرفت کرد. هر ملتی که دست به دامن روسیه و آمریکا شد عاقبتی جز نابودی و فلاکت نداشت. مثل کوبا و اوکراین

البته در جبهه شرق شرایط متفاوته. چون آمریکا از هرکی خوشش نیاد تحریم میکنه. تا سال 1990 و قبل از فروپاشی شوروی کره شمالی اینقدر پیشرفته و کره جنوبی اینقدر بدبخت بود که مردمش فرار میکردن میرفتن به کره شمالی پناهنده میشدن

امروز شرایط برعکس شده. به خاطر تحریم های آمریکا جلوی پیشرفت هر کشور متمایل به شرق گرفته میشه
اینکه آمریکا وارد درگیری نمیشه منطقیه چون جنگ جهانی سوم با بمب های هیدروژنی نسل بشرو نابود میکنن
هر چی بایدن و غرب می گویند نر است زلنسکی میگه بدوش
این اوکراین دید که غربی ها پشیزی واسش ارزش قائل نشدن و زمانی که روسیه به صورت علنی کریمه رو از اوکراین جدا کرد حتی برخی از کشورهای اروپایی در خفا به روسیه پیشنهاد مذاکره برای به رسمیت شناختن حاکمیت روسیه بر کریمه رو دادن

میبینن غرب پیشزی براشون ارزش قائل نیست و حتی یک گلوله هم سمت روسیه شلیک نمیکنه و نه میزاره اوکراین عضو ناتو بشه و نه عضو اتحادیه اروپا

اما بازم این رئیس جمهور دلقکشون دست از خواهش و تمنا و التماس غرب برنمیداره

این غربگداها چرا این شکلی ان ؟! سیب زمینی بود بهش برخورده بود. ولی غربگداها از سیب زمینی هم کمترن
نتیجه ی نوکری بی چون و چرا از غرب همین است. تا حالا کدام دفعه غربی ها از رژیم های وابسته به خود دفاع کرده اند؟ هر ملتی تاوان انتخاب خود را پس خواهد داد امیدوارم بفهمید منظور چه ملت هایی در 50 سال اخیر هستند شما خوب این ملت ها را می شناسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
تو هم نتیجه نوکری بی چون و چرای پوتین هستی
ای غربگدا . امروز اوکراین رو ببین و قدر امنیتت رو بدون
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
.
عقل نداری چشم که داری. ای شرق گرا + و - هات رو هم ببین
چرت نگید
آمریکا مساوی است با جنایتکار جنگی
هیچ کدوم از رییس جمهوراشون هم آدم نبودن
"غ" مثل غیرت نداشتن

"غ" مثل غربگدا بودن
۹تاسربازروسیه رومگیداسیر
ولی شهردارمیگیدبازداشتی
زلسکی یه قهرمانه کنارملتش ایستاده
به نظرشمااگه یکی به منزلتان حمله کنه چه عکس العملی نشان میدهید
کامنت های ساعت 14:24 14:28 دو باره 14:28 14:32 و 14:35 رو یک نفر تایپ کرده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
عجب کشف بزرگی !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
غربگدا گفتن عادت همه ما وطن پرست ها دلیل بر یکی نوشتن نیست غربگدا ها انقدر تنفر انگیز هستن که هر انسان آزاده ای باید بهشون بگه غربگدا
به گزارش رویترز این وزارت خانه مدعی شد: حملات عمدتا متوقف شده است زیرا نیروهای روسیه دچار خسارات سنگین شده و پیشرفت اندکی در پیشروی نیروهای زمینی، هوایی، دریایی این کشور در روزهای اخیر داشته اند.

نه احمق جان ! روسیه منتظره ببینه مذاکرات صلح جواب میده یا نه تا الکی خرج ارتش و جنگ نکنه. پوتین با گدا بازی اومده جنگ. حتی حاضر نشده یه دونه تانک آرماتا بیاره. حتی تانک تی 90 هم نیاورده. هرچی تانک و نفربر پوکیده و قراضه داشته با اونا اومده جنگ.

هواپیماهای سوخو 35 و سوخو 30 رو قایم کرده با سوخو 24 اومده میجنگنه مبادا خسارتی به ارتشش وارد بشه

تجهیزات مدرن و به روزش رو برای دشمنانی مثل ناتو نگه داشت و تجهیزات قراضه رو اورده برای اوکراین

پوتین دنبال جنگ تمام عیار نیست چون اقتصاد روسیه پوکیده و داغونه. میخواد یه طوری سر و تهش رو هم بیاره
چرا فمینستها اعتراض نمیکنن که توی اوکراین تقریبا همه سربازها مرد هستند؟ در طول تاریخ معمولا کارهای سخت مثل جنگ یا شکار به عهده مردها بوده اما این فمنیستها جوی راه انداختن که در طول تاریخ به زنها ظلم شده!
سایبری-ساندیسی عزیز که با معدل ده و چند تا تک ماده با نوشتن دهها کامنت سفارشی با استفاده از تکرار غرگدا و دلقک و ضد امریکا و.. امید داری وارد رشته پزشکی یا بورس تحصیلی امریکا شوی. حداقل کمی استعداد نشان بده و کمی از تکرار در کامنتها خودداری کن. اخر این همه بی استعدادی نوبره. بیخود نیست که ارتش پوتین هم در اکراین در گل گیر کرده واز چند هفته دیگه همه ان اراضی اشغالی هم فرار میکنه. چون نیروهایی مانند تو داره. زلنسکی سوسول و دلقک یک تنه کل داستان را عوض کرد و دنیا به احترام شجاعت و میهن پرستی اشت کلاه از سر بر می دارد. اخر می گویند دلقک ها و کمدین ها در بین هنرمندان از بالاترین هوش برخوردارند. نگاه به کامنت های خود کن ببین حتی یک نفر لبخند نمی زندولی همین زلنسکی یک ملت را به لبخند اورد و حالا هم یک تنه یک ملت را برای دفع تجاوز دومین ارتش قدرتمند و خونریز دنیا بسیج کرد. افرین به این دلقک کمدین سوسول. کاش همه در دنیا در ازادگی و شجاعت به پای این دلقک سوسول میرسیدند و نه اینکه برای سهمیه و سفر به امریکا حق و عدالت را زیر پای خود نابودمی کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
مرحبا
صحبتهای پوتین را گوش کنید تا متوجه بشوید خدا چه اندازه بزرگ است و مستبدی ماننداو را به حضیض ذلت توسط ذلنسکی کمدین کشانده. پوتین از سر ناچاری و استیصال دوباره ملت اگاه روسیه را که مانند او فکر نمی کنند و سیاست او را تایید نمی کنند اراذل و اوباش و جاسوس غرب خطاب کرده و مانند صدام که ایرانیان را مگس و پشه خطاب می کرد و اعتقاد داشت با سلاح شیمیایی باید این پشه های مزاحم دیکتاتوری و دنیاگیری او را از بین برد مردم و شجاعان مدافع اکراین را پشه خطاب کرده. به پوتین باید گفت ببین صدام کجاست. بزودی به او می پیوندی که این عاقبت همه مستبدان و قداران و دیکتاتورهای دنیا هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
غربگدا و وطن فروش و خائن همه جای دنیا هست
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
آفرین خیلی خوب وگل گفتی لعنت و مرگ بر پوتین ک روی هیتلرو سفید کرد ، مرگ بر چین و رییس‌جمهور بی ریخت بد قوارش
دم بایدن گرم
خوزستان ما خطرناکتر از اوکراین شده.شب پیش توی مسیر منطقه ویژه پتروشیمی به منازل پتروشمی ۳نفر مسلح به اسلحه جنگی ماشین با یه پژو پارس سفید ساعت ۹شب ماشین سانتافه دوستم رو سرقت کردن.
هیچ امنیتی نیست.
سارقین مسلح رو هم که میگیرن بعد چندروز آزادشون میکنن.
چرا اعدامشون نمیکنن آخه؟
ماچه گناهی کردیم توی ایران زندگی میکنیم آخه
حتی اوکراین هم ارزش اینهمه تحریم وارد شده به روسیه را ندارد باید دید برنامه پوتین چیست
چقدر ساندیس خور کامنت گذاشتن قشنگ معلومه
ساندیس مستشان کرده
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
شما غربگدا ها رو چی مست کرده؟دلار های بابا بایدن؟
کشورهای غربی برای فشار و سلطه در هر صورت تحریم‌هایی را علیه کشورها اعمال می‌کردند و میکنند و برای این کار فقط نیاز به بهانه دارند. سیاست بازدارندگی، تضعیف روس، چین، ایران و .... از جمله از طریق انزوا و محاصره اقتصادی، یک استراتژی آگاهانه بلند مدت است و در عین حال، غرب دیگر این واقعیت را نیز پنهان نمی کند که سعی دارد به هر شهروند این کشورها ضربه بزند مگر اینکه همه مردم دنیا به آنها باج بدهند.
اکنون همه می دانند که "ذخایر مالی به سادگی قابل سرقت هستند" و اقدامات آنها درسی برای تجارت کشورهای جهان شده که "هیچ چیز قابل اعتمادتر از سرمایه گذاری در داخل کشور خود نیست." آمریکا جایگزینی دلار را نمی تابد چرا که آن ابزار تحریم و حکومت بر کشورهاست. هر روز میلیون ها دلار بدون پشتوانه چاپ میشود و بدهی آمریکا به دیگر کشورها بوسیله خود آن کشورها پرداخت میشود.
درود بر روسیه و پوتین که از منافع خودش کوتاه نیومده و دربرابر آمریکای خائن و جنایتکار مقاومت کرد و به‌زودی پوزه ی غرب رو خاک میماله
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
بجای ساندیس بشین دو تا کتاب بخون
ساندیس گران شده
روسیه و پوتین رفتند در سطل زباله حد اقل برای یک قرن
پول ما داره حروم میشه برا این ارتش سایبری که بیان بگن غربگدا
با ضعیف شدن روسیه و قدرتمند شدن ایران شرايط پیس گرفتن سرزمینهای جدا شده از ایران مهیا خواهد شد
جالب اینجاست که این همه جنایت توی عراق و افغانستان اتفاق افتاده و این بی ناموس ها و طرفداراشون حالا میگن روسیه داره جنایت می‌کنه ،هشتاد نفر را تو عربستان اعدام کردن نمیکند سعودیا دیکتاتورن،میگن بشار اسد دیکتاتوره.
پاسخ ها
ناشناس
| Finland |
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
البته بنظرشمااگردرجای دیگری جنایت شده این مجوزخوبی برای جنایت وتجاوزروسیه دراوکرابن است برادرتوکجائی دراین بحرتفکرماکجا
جناب پوتین خان! یک شاعری از شیراز حدود هفتصد سال پیش گفته: که عشق اسان نمود اول ولی افتاد مشکلها! میگن تا وقتی مشت اول رو نزدی میتونی کری بخونی، ولی به محض زدن مشت اول مشتت باز میشه. حالا هم با یه مشت تحریم و دلی غرقه به خون باید بشینی سر جات. نشون دادی همچین هم پایه کار نیستی. فقط مثل مرحوم بهمن مفید میخوای بگی: حالا ما میگیم زدیم، شما هم بگو زده. خوبیت نداره.
احسنت برکشوربرادروهمکیش وهمسایه ماترکیه که توانست بلاخره راهی برای آشتی ومصالحه بین پوتین وزلنسکی پیداکند ومانع ادامه خونریزی بیشتروکشتن بیگناهان دراثرحمله به اوکراین شود ماهم خوشحالیم که گره این معضل جهانی
که میتوانددنیارابنابودی بکشاندتوسط رئیس جمهورکشوری همکیش وبرادر ماحل وفصل کردد
پوتین جنایتکار، زنده باد اکراین زنده باد آزادی
پوتین می خواهد سرپوش روی جنایت خود بگذارد باید درباتلاق گیرکنید
جنگ توسط کسانی راه افتاد که در پشت صحنه بدنبال منافعشان هستند، ربطی به پوتین هم نداره. پولدارانی چون ایلان ماسک، بیل گیتس و جف بزوس که پول زیادی رو در پروژه خودروهای الکتریکی سرمایه گذرای کرده اند و برای سود دهی یه این جنگ نیاز دارند تا به بهانه تحریم نفت و گاز روسیه قیمت سوخت را نجومی بالا ببرند و مردم را مجبور به خرید خودروهای بسیار گران و بی مصرف الکتریکی بکنند. تو انگلیس که قیمت سوخت ساعتی میره بالا، هیچکی هم صداش در نمیاد. تازه دولت گفته می‌خواد دیزل رو سهمیه بندی بکنه! عاصی کردن مردم تا به خودروی برقی رو بیارن و برن زیر وام و بدهی تا خودروهای اشغال تسلا و … رو بخرن، که نه تنها برای محیط زیست بهتر نیستند بلکه پول گران شارژ برقش و عمر کوتاه باطریش که باید هر چند سال تعویض بشه اصلا بصرفه نیست. همین بیست سال پیش تو انگلیس کلی تبلیغ خودروهای دیزلی میکردن که بسیار برای محیط زیست خوب هستند!!! تنها چیزی که برای این کثافتهای پولدار و صاحب قدرت مهم نیست محیط زیست است، فقط صحبت بیزنس هست و بس! حالا چند میلیون اوکراینی هم آواره شدن، بدرک
اوه اوه نظرات رو باش.. مثل زلنسکی نظر میدن کاربرها.. البته زلنسکی تا قبل از ریاست فقط کوکاییت مصرف می‌کرد ولی خب حالا یکسالی هست هروئین میکشه... قدرت غرب پوشالی. ۳۷ هزار ضد تانک آمریکایی فقط ۴۶ تانک زده. ۱۵ هزار استینگرشون ۱۶ تا هواپیمای قدیمی رو زده. کیف رو هم آرام آرام میگیره. امیدتون برباد رفت نوکرای غرب.فعلا اروپا واسه تو صف بنزین ۲.۵ یورویی و تو سوپر مارکت تو صف ۲ تا روغن واسه تاببینیم چی میشه. روس ناپلئون رو زد.هیتلرم زد. بعدیش امریکاس. یه ارباب جدید پیدا کنین نوارها. هنوز معنی شعار آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند رو نگرفتین. اربابان در حال احتضار بدبختا.مرگ بر آمریکا.مرگ بر انگیس.مرگ بر رژیم حرومزاده صهیونیستی.
بایدن نااگاه به تمام معنا بوده و بدلیل کهولت درک و شعورش را از دست داده و چرند می‌گوید
روسیه طبل تو خالی است درسوریه هم نیروهای ایرانی جنگیدن ولی متاسفانه سودش روسیه برد وحالا هم با اسرائیل هماهنگ می‌کنه واسه حمله به نیروهای ایرانی
درودبرپوتین مردخدا،فرزندعیسی پیامبرخداع،وحامیان پوتین ،لعنت بربدخواهان پوتین،۱۵هزارروستبارتوسط اکراین قتل عام شدند۲۵۰کودک معصوم روس رااکراینیهابانامردی قتل عام کردند، انچه مسلم هست،دونباس وخرسون وکریمه دیگرازاکراین برای همیشه جداشدندفیلم کمدی برای داخل سینماست،دوپایگاه هسته ای خطرناک باید تحت نطارت ونیروهای ارتش روسیه محا فظت شوند اینهارافراموش کنید،،همان کی یف راسنگربندی کنید برایتان کفایت میکند،خدانگهدار
پاسخ ها
ناشناس
| Finland |
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
لعنت برقاتل انسانهای بیگناه هرکه میخواهدباشدفرزندهرکس ونوه هرکسی
تو که چاپ نمیکنی
جنگ اوکراین بدون تصرف کامل اوکراین و ایجاد حکومتی متمایل به روسیه در ان پایان نمی یابد خیلی ساده لوحی است که فرض کنیم روسیه این کانون بحران را بعد این همه هزینه با تعهد بی ضمانت غرب رها کند تا دائم تنش به خاک روسیه صادر کند و مثل اسرائیل شود
پوتین بایدکوره ادم سوزی درست کنه
به اینایی که میان اینجا غربگداشرقگدامیکنن اصلا اهمیت و ‌جواب ندین چون همین آدماقبلا مردم رابه دودسته اصلاحطلب واصولگراتقسیم وبهره اش رامیبردند!حالاروی این موج سوارشدن گولشان رانخورید!
جنایت کار جنگی امریکاس مرگ بر امریگااا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم